E-MAIL: informacja.ksiegowy@gazeta.pl

Prowadzenie księgowości w firmie

Księgowość to system prowadzenia ewidencji wszystkich zdarzeń gospodarczych jakie mają miejsce w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. Podzielić go można na pełną oraz uproszczoną księgowość. Każdy z tych systemów jest inny i wymaga od przedsiębiorcy wykonywania innych obowiązków. Pełna księgowość jest bardzo skomplikowana, narzuca szeroki zakres czynności sprawozdawczych, z kolei księgowość uproszczona jest łatwa w prowadzeniu i bardzo często prowadzona jest samodzielnie przez przedsiębiorcę.

Dlaczego w firmie prowadzona jest księgowość? 
Prowadzenie księgowości w firmie to nie tylko obowiązek prawny, który został narzucony przedsiębiorcy, to także możliwość monitorowania prowadzonej działalności. Księgowość w firmie ma na celu:
  • ewidencję pewnych kategorii księgowych w celu przeprowadzenia odpowiednich rozliczeń np. z tytułu należnego podatku dochodowego, z tytułu wynagrodzeń, z tytułu wykonania usługi, z tytułu zakupu towarów i usług, itp., 
  • dostarczenie danych na temat sytuacji finansowej i majątkowej firmy, 
  • stanowi podstawę do przeprowadzania analiz finansowych. 
To jaki cel ma spełniać księgowość firmy zależne jest od typu oraz parametrów prowadzonej działalności gospodarczej.

Kto może prowadzić księgowość firmy? 
Wykonywanie wszystkich czynności z zakresu księgowości to bardzo ważne zadanie, które wykonywać może:
  • sam przedsiębiorca,
  • zatrudniona księgowa, księgowy,
  • biuro rachunkowe.
Wszystko zależy od stopnia złożoności oraz konieczności posiada specjalistycznej wiedzy z zakresu księgowości. Za właściwe prowadzenie księgowości odpowiedzialny jest zawsze kierownik jednostki nawet jeśli to zadanie zostanie powierzone zewnętrznemu podmiotowi.

ksiegowosc-w-firmie


Share on Google Plus

About Doradca Finansowy

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment