E-MAIL: informacja.ksiegowy@gazeta.pl

AKTA OSOBOWE – zadbaj o pracowników!

Każdy pracodawca ma obowiązek prowadzenia odpowiedniej dokumentacji pracowników. Wiąże się ona ze stosunkiem pracy, jak i aktami osobowymi każdego pracownika.

Zgodnie z rozporządzeniem ministra pracy i polityki socjalnej w sprawie prowadzenia akt osobowych pracowników akta powinny składać się z 3 części: A, B i C. Ważne jest to, aby dokumenty były uporządkowane i ponumerowane w sposób chronologiczny.

Akta osobowe pracowników:

A → dokumentacja dotycząca ubiegania się o pracę pracownika,
B → dokumentacja związana z nawiązaniem stosunku pracy i przebiegiem zatrudnienia,
C → dokumentacja związana z rozwiązaniem stosunku pracy.

Każdy pracownik ma prawo sprawdzić prowadzone przez pracodawcę akta osobowe. W przypadku zauważenia nieprawidłowości ma obowiązek zwrócenia uwagi pracodawcy i żądania wniesienia przez niego poprawek. Przedsiębiorcy często decydują się na pomoc jaką jest obsługa księgowa firm. Dołącz do grona usatysfakcjonowanych przedsiębiorców.

akta-pracownikow


Share on Google Plus

About Doradca Finansowy

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment