Każdy pracodawca ma obowiązek prowadzenia odpowiedniej dokumentacji pracowników. Wiąże się ona ze stosunkiem pracy, jak i aktami osobowymi każdego pracownika.
Zgodnie z rozporządzeniem ministra pracy i polityki socjalnej w sprawie prowadzenia akt osobowych pracowników akta powinny składać się z 3 części: A, B i C. Ważne jest to, aby dokumenty były uporządkowane i ponumerowane w sposób chronologiczny.
Akta osobowe pracowników:
A → dokumentacja dotycząca ubiegania się o pracę pracownika,
B → dokumentacja związana z nawiązaniem stosunku pracy i przebiegiem zatrudnienia,
C → dokumentacja związana z rozwiązaniem stosunku pracy.
Każdy pracownik ma prawo sprawdzić prowadzone przez pracodawcę akta osobowe. W przypadku zauważenia nieprawidłowości ma obowiązek zwrócenia uwagi pracodawcy i żądania wniesienia przez niego poprawek.
Przedsiębiorcy często decydują się na pomoc jaką jest obsługa księgowa firm. Dołącz do grona usatysfakcjonowanych przedsiębiorców.
Home / księgowość firm /
usługi finansowe w Krakowie /
zatrudnienie
/ AKTA OSOBOWE – zadbaj o pracowników!
Blogger Comment
Facebook Comment