Uproszczona księgowość to zbiór zasadniczych reguł odnośnie magazynowania danych finansowych, opracowany przez władze skarbowe w celu określenia zobowiązań podatkowych niewielkich przedsiębiorstw.
Wyróżniamy 3 podstawowe formy księgowości uproszczonej:
- Karta podatkowa: polega na opłacaniu comiesięcznej stałej kwoty. Stawka zależy od ilości mieszkańców miejscowości, w której dana działalność jest prowadzona, rodzaju przedsięwzięcia oraz ilości zatrudnionych pracowników,
- Ryczałt ewidencjonowany: polega na płaceniu podatku w oparciu jedynie o przychody danego przedsiębiorstwa z pominięciem kosztów,
- Książka przychodów i rozchodów: polega na opłacaniu podatków od zsumowanych przychodów i kosztów.
Największym plusem jest możliwość nie ponoszenia żadnych opłat w razie strat.
Prowadzenie uproszczonej księgowości jest stosunkowo tanie i nieskomplikowane.
Jedynym jej minusem jest fakt, że na jej podstawie nie mamy możliwości zapoznania się z faktycznym stanem przedsiębiorstwa.
Blogger Comment
Facebook Comment