Czasem zdarza się sytuacja, gdy wyślemy błędny przelew do Urzędu Skarbowego. Błędy te zazwyczaj oznaczają niewłaściwy numer rachunku bankowego lub niepoprawną kwotę.
Nasuwa się pytanie jak powinniśmy postąpić w takiej sytuacji?
Przede wszystkim powinniśmy sprawdzić jaki błąd popełniliśmy. Jeżeli dochodzi do zaległości podatkowej wówczas konieczne jest jak najszybsze wyjaśnienie sytuacji.
Jeśli pieniądze wpłaciliśmy do dobrego urzędu jednak na zły numer konta wówczas przedsiębiorca będzie miał niezapłacony podatek oraz nadpłatę z innego tytułu. W takiej sytuacji wystarczy napisać pismo z prośbą o przeksięgowanie wpłaty na odpowiednie konto.
Jeżeli pieniądze przekażemy do niewłaściwego urzędu wówczas można napisać pismo, które poinformuje o popełnionym błędzie, proszące o przelanie podatku na konto właściwego urzędu. Może także zapłacić podatek na właściwe konto, a później ubiegać się zwrotu z niewłaściwego urzędu.
Jeżeli zapłacimy niewłaściwą sumę wówczas musimy poinformować pisemnie urząd o zaistnieniu takiej sytuacji. Nadpłata podatku może być rozwiązana przez zwrócenie kwoty na wskazany rachunek bądź zaliczenie jej na poczet przyszłych zobowiązań. Jeżeli wpłacona kwota była za mała wówczas najlepszym rozwiązaniem jest przelanie brakującej sumy.
Zły przelew do Urzędu Skarbowego - co zrobić?
błędny przelew do US
,
co zrobić gdy zrobimy niewłaściwy przelew do US?
,
niewłaściwy przelew do Urzędu Skarbowego
Edit
Blogger Comment
Facebook Comment